vilken jävla rugguggla alltså :P

uppdaterar igen redan, men hade en sån "trevlig" kund idag så kan inte låta bli.
jag står bakom disken och grejar med papper när en kärring kommer in och tittar på mig som om jag såg ut som spya eller något annat vidrigt "meeen URS vad tatueringar du har" säger hon med sånt där tonläge som är riktigt nedvärderande och sen kommer nått ännu mera äcklat ljud från henne. (LL som står o klipper tar också en paus & bara gapar åt kärringen)
För vad säger man sådana där gånger?
Konstigt nog lyckas jag välja att ignorera vad hon sa och väljer mitt allra trevligaste & klämmkäckaste tonläge, för hon ska fan inte få rätt i sina fördomar.
Hon stannar inte länge, eg tror jag hon hade tänkt boka sig en klipptid men valde att inte göra det för att hon såg mig bakom disken. Varsågod & gå isf.
Jag tar absolut inte åt mig men de som gör mig förbannad är att folk (spec lite äldre) verkar tycka att de har rätt att bete sig hur de vill. Det hade väl aldrig slagit mig att gå in i en affär och klanka på kassörskans hår eller klädval t ex.
Jag har fått anstränga mig för att lära mig att man inte alltid kan säga det man tänker & tycker & att göra de på rätt sätt i så fall för har kunnat vara ganska osmidig ibland.
Nånå, tur att det finns SÅ många supergulliga kunder också. Min första idag sa hur hon motiverat att hon skulle gå till mig o klippa sig igen (de var ett tag sen nu) "jag ska gå till Nina för att hon är så snygg" (haha, & jag som hoppaas att man inte tittar på mitt hår när man väljer frisör) & nästa kund var också riktigt söt "varför har inte du kort hår egentligen? du har ju såå otroligt vackert ansikte så du skulle verkligen ha det!"
Såna människor är ju bara underbara, för alla blir ju glad av komplingar & det är ju roligt att ge dem också. Nog känns det betydligt roligare än att tracka ner på folk. Om vi tänker efter så kan vi nog alla bli bättre på att ge komplimangar, även om vi inte är så dåliga på det.

Har satt REA på lite Bed Head produkter på jobbet, inte på hela sortimentet men ska minska ner det lite och göra plats för ROCKAHOLIC - serien som Tigi ska släppa så far o töm hyllorna nu ;)

& just ja, saxen sitter på handen, tyckte att man såg d på bilden men de kanske är för att jag vet de :)

Kommentarer
Postat av: Lena

men jäklarns va duktig du blivit på att blogga! :) flera ggr i veckan. annat är det med mej som inte bloggat på flera månader.. kanske måste ta tag i de jag också :)

2009-03-13 @ 18:53:34
URL: http://lenamariaa.blogg.se/
Postat av: Erika

Ja, jag måste hålla med Fröken Ö om att denna sida uppdateras väldigt ofta nuförtiden :)

2009-03-13 @ 20:06:48
URL: http://ericafransson.blogg.se/
Postat av: Stina

Haha nu när du säger det ser jag ju att den är på handen... Men såg det fan inte först...

Håller me de som dom andra tjejjerna skrivit, du har blitt jäkligt duktig me bloggandet! =)

2009-03-13 @ 20:48:57
Postat av: Catja

Ja du! Duktigt bloggare du är! Du är också jäkligt snygg och het, just därför jag också går till dig! :)

2009-03-14 @ 11:16:05
URL: http://nojjigmamma.blogg.se/
Postat av: Jessie

Ja du.. den tanten gjorde ju sin största tabbe.. du är ju den bästa frissan.. =) Men som du säger.. dom tror säg har rätt att göra vad som helst..



Gaddningen på saxen far ju suverän...



kram kram

2009-03-14 @ 17:22:57
URL: http://tihis.blogg.se/
Postat av: Sagge

Jadu snäckan, du är så jävla het och grymt duktig dessutom så därför går jag till dig :) Håll huvet högt bruden och strunta i såna där vidriga gamla kossor.

p.s Mitt öga har inte muterat, tur var ju det ;)

Puss på dig!

2009-03-14 @ 22:56:43
Postat av: emma

vilken kärring! du skulle ha sagt något spydigt tillbaka! många äldre verkar ju helt ha missat att man inte har suttit på kåken för att man har tatueringar nu för tiden!



jag tänker då inte klippa mig förns vi ses igen! sist var i december när vi var upp! fasr å andra sidan nu när jag tänker efter kanske jag inte vill bli klippt av dig med så mycket tatueringar. uäck! ;-)

2009-03-16 @ 22:57:11
Postat av: Lotta

Ja jäkla vilka tanter det finns... Jag kommer så väl ihåg kunden som sa till mej "Men gu va fin och fräsch du såg ut nu med ny frisyr........ det var på tiden" HAHA, Jadu.. Vissa tänker inte alls innan dom öppnar munnen :P

2009-03-24 @ 21:13:21
URL: http://lotttablom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback