stålmommo ;)

nu är det 12 dagar sedan lilleman behagade att kika ut, jag hade ju börjat ge upp att det överhuvudtaget skulle hända. om någon skulle bli den första att vara gravid för resten av livet så skulle det väl vara jag.

förlossningen... ja, shit. blir ingen berättelse nu hur som helst. det var en upplevelse som hette duga. trodde mer än en gång under mina dagar med värkar att min sista stund var kommen.

kom oss hem förra tisdagen iaf, det var skönt att vara länge på BB men då började vi faktiskt vara less..

iaf, de här inlägget får tillägnas världens bästa Mamma och Mormor. Första natten hemma hade vi mommo här för att vaka & bära och se till att jag skulle få Sova. Behövde bara kliva upp och ge gossen mat. Helt underbart var det att kunna sova och slappna av helt och hållet. Gossen hade hållt sig vaken så gott som hela natten men de märktes inte på mamma. Nej, när vi kliver upp far hon och pappa och handlar och åker hem och lagar mat och fyller våran frys. Guld värt och God mat dessutom.
Nu har vi varit ytterligare 4 nätter med mormor i stugan och blivit ompysslade. Hon är otrolig som orkar vara igång 110 % hela tiden och sover knappt. Man får kanske "Mormor-hormoner" som gör att man orkar lite extra? :)
Hur som helst, jag är glad att jag har en sån mamma som jag har och jag uppskattar de verkligen.

Nej, nu ska jag gå och göra nått annat. Ska skriva mera här när jag har ork och är lite mera fokuserad.


Kommentarer
Postat av: Rebban

Mammor är alltid bra att ha ;) De är som speciella. Har ni kommit in i rutinerna med en liten ännu? Kram kram

2010-08-18 @ 23:41:23
Postat av: nalle333

Grattis till lilla killen :)

Hoppas livet som mamma är underbart för dig!

2010-08-19 @ 21:59:02
URL: http://www.metrobloggen.se/nalle333
Postat av: Lotta

Snäll mamma du har :)



2010-08-20 @ 07:14:49
URL: http://lotttablom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback