kalas, bebisar, magsjuka & elakingar!

fredagen avslutades rätt tidigt på jobbet för att hinna fixa lite presenter osv. förbi studion och träffade äntligen tomas. de är så kul och se honom, händer inte allt för ofta numera. saknar ju!

ja sen hem & städa för kalas heela helgen. fasen vad gott det var med smörgåstårta! den hade jag längtat efter! var riktigt trevligt, rätt lugnt med folk ändå tycker jag med tanke på vad man är van vid. sen kom alla i jämna strömmar så man hann faktiskt med dem flesta.

lördag morgon när jag vaknade hade jag två glädjande mess, ett sms & en stund senare ett mms. robbe hade under natten blivit pappa till en liten tös. fasen vad roligt, glad blev jag :) man blir extra glad när man är inräknad i dem där första man vill messa till när något sånt händer :)
hann inte gå många timmar av dagen så damp nästa sms in, då hade catjas lille charlie också kikat ut :)

så... sen kom måndagen och magsjukan. YUCK! ynklig som få har jag varit kan jag säga :P tillbaka på jobbet idag igen...
hade ju såklart många bra kunder som vanligt men så var de en Kärring som Inte gjorde min dag. Kunden var hos linda luspa och klippte sig och när hon är klar går hon förbi "näämen, de Är ju nina, kände inte igen dig, du har ju blivit så mörk. OCH RUND har du blivit!!"
Om blickar kunde döda säger jag bara... Eftersom det inte var min kund för dagen fick jag faktiskt försvara mig lite och sa att det är väl ändå det sista man säger åt en tjej idag.

Kärringen visste förövrigt inte varför jag är fet så hon menade det precis så illa som det lät. Hade jag inte varit gravid hade jag nog tagit det där med mig hem och slutat äta några dar. Vem hade inte det? Jisses. Händer det fler gånger har jag bättre svar på lager... Var ju ungefär lika förvånad när tanten vände när hon såg mig bakom kassan el när jag hörde att en kompis i samma yrke fått höra hur ful färg hon hade i håret.
Vi i serviceyrken ska bara le och svälja folks åsikter? Njee. Inte riktigt vad som helst.

Kommentarer
Postat av: Lena

Men vilket pucko! Man kläcker fasen inte ur sej någe sånt. Hon hade behövt sej en riktig omgång! :)

2010-02-24 @ 21:39:03
URL: http://lenamariaa.blogg.se/
Postat av: Anonym

Lät ju inte så trevligt av damen i fråga. Men, som farsan brukade säga till folk; "jag har gått ner obetydligt, sedan i julas"

:-)

2010-02-26 @ 21:48:24
URL: http://fjaderlos.wordpress.com
Postat av: Fjäderlös Tvåfoting

Varför kom inte mitt namn med?

:-?

2010-02-26 @ 21:49:27
URL: http://fjaderlos.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback