vilka suveräna dagar!

haft våran Make up kurs nu med Fredrik Stambro. Vilken kille, nu har vi både massor med inspiration Och nya kunskaper. Fått göra många "basic" sminkningar för att lära oss att korrigera och lyfta fram det bra. Både klurigt och roligt. Vi är inte fullt lika säkra med penslar som med saxar än ;)

Hade ju inte riktigt fattat riktigt Hur bra Make up Artist Fredrik egentligen var, nu vet jag ju då lite mer (dels googlade jag honom igår för han var inte direkt skrytig). Han har vunnit Elle-galan som Årets Make up Artist två gånger, senast förra året. Jobbar mest med fotojobb för alla möjliga stora märken, nu var han på väg till Paris för att göra ett Vouge nummer. Fatta, de är ju hur häftigt som helst! Sen ska vi verkligen vara glada att vi Får en kurs med honom bara sådär, han hade inte haft en kurs på tio år drygt, var väl lite less på den biten antar jag.
Vi fick dessutom ett helt lager med roligt smink från alla möjliga märken till jobbet så hoppas att vi är flitiga och börjar jobba mera med make.

Det här behövdes nu, man blev direkt mycket piggare och gladare!! :)
Ska gå och skura mitt ansikte nu efter dagen & ringa fru Larsson o skvallra lite.

Tjing



Kommentarer
Postat av: jessie

va kul med lite inspiration.. =)

2010-02-17 @ 21:25:57
URL: http://tihis.blogg.se/
Postat av: emma

åh vad roligt! :) hade velat lära mig sminka också! vi fick ju som aldrig de där i skolan riktigt!

2010-02-17 @ 21:48:58
URL: http://emmaishemma.blogg.se/
Postat av: Catja

FUSKIGT!!! JAG VILL OCKSÅ!!! Jag skulle ha slunkit in och set lite frisörig ut med glittriga tofflor och saxar i ett höfthölster! :) Det HADE ju kunnat funka eftersom jag inte hade behövt använda saxarna. :)

2010-02-18 @ 07:48:57
URL: http://nojjigmamma.blogg.se/
Postat av: Johanna

Nu borde vi verkligen ta tag i göra något samarbete med sminkning och fotning, skulle verkligen vara kul. Brukar ni ha dagar med att göra hårmodeller?

2010-02-18 @ 10:54:10
URL: http://profoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback