min älskling

kommer inte hem, inte överhuvudtaget. hans operation gick ju bra, men sedan har ju läkningen gått sisådär. Förra fredagen ringde elisabeth och berättade att han kommit på hur man lirkar in foten i tratten och slitit upp hela såret. vid det läget var de osäkert om det skulle gå att få honom att läka alls.
nu har han fått läka med öppet sår och tratt. (förra veckan var han uppe i 15 trasiga trattar). han kör tydligen in huvet i väggen o "skalar" trattarna. man kan ju inte anklaga honom för att vara korkad direkt.
iaf, man kan aldrig garantera att hans fot håller för att vara en arbetande hund... och jag kan inte ha den där gossen som sällskap, då kryper han ur skinnet.
han ska iaf inte behöva avlivas, känns otroligt skönt... Elisabeth har blivit så kär i hans personlighet så jag är inte bekymrad att han hamnar till ett bra ställe. han får bo hos K&E tills de hittar nått annat hem åt honom. Hos någon där han får vara med hela dagarna..
Det är så synd, den här gossen hade kunnat bli vad som helst. E ojjade sig också över foten, "hade han inte haft den hade polisen tagit honom direkt."

så, då vet ni läget. det känns jättebra, för tidigare var jag beredd på avlivning och har gråtit floder här...
kommer komma en ny bebis till vintern som vi förhoppningsvis kan både ställa ut och tävla. Det är ju så roligt nu när A också har sett hur mycket roligt man har med hund.

Nu mera morgonkaffe... 

Kommentarer
Postat av: Lotta

Oj vad tråkigt! :/ Men skönt att ni vet att han kommer till ett bra hem iaf!

2010-07-11 @ 16:51:56
Postat av: emma

men så tråkigt :( men vad underbart att han får leva iaf!



ps. jag kikar fortfarande efter tåg ;)

2010-07-11 @ 19:56:07
URL: http://emmaishemma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback