Gråtande frisör.

Jobbat idag. Av någon anledning kände jag att jag skulle svara i telefonen fast jag stod med kund. (som förälder är man ju Alltid anträffbar när man inte är med sin lilla).
Min mamma som ringer och säger att min farfar är död.
Av min reaktion förstod ju kunden att det inte var ett bra samtal.
Kunde faktiskt inte hålla hur jag än försökte utan tårarna rann. Så där står jag och snyftar och snorar och penslar färg.
Som tur var hade jag en kund som törs vara mig själv med. Ingen förstagångskund som jag ska vara "frisör Nina" med. För hemska tanke, i chocken var det första jag tänkte "meen Nina, du kan ju inte stå med kund och böla! Hur yrkeskicklig är du?"
Vad fasen gör de egentligen? Man kan ju inte styra sånt och jag samlade mig rätt fort.
Min farfar var en krutgubbe utan dess like och var aktiv till sista steget.

Sov gott lilla farfar.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Usch va trist! :/ Tror den i stolen har överseende när du fick ett sånt samtal...

2011-12-06 @ 22:14:30
Postat av: Rebban

Kram på dig! :(

2011-12-06 @ 22:34:05
Postat av: T

Nej vad tråkigt! Idag verkar vara en skit dag, händer massa tråkiga saker som gör att det kommer en tår eller två. Styrke kramar till dig <3 <3

2011-12-06 @ 22:46:43
Postat av: Rebban

Vi ska dit lördag, 11.45.

Tror att vi blev alla som jag frågat. Ska kolla bättre, kanske det går att lösa på nå sätt.

Vi kan surra bättre imorgon.. ;)

Kramis

2011-12-06 @ 23:06:33
Postat av: Annica

Kramar

2011-12-14 @ 10:19:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback