noll inspiration

till bloggen. det händer saker, hur mycket som helst men har inte haft huvudet med mig nog mycket för att få ner det här.
dagen har varit bra... hängt med bror/morbor Hela dagen. Inte ofta han klarar av att vara en heldag på samma ställe utan att bli rastlös så det var roligt! (var ju likadan, före lilleman).

var och sa "hejdå" till farfar idag. konstig känsla, svår att beskriva. man liksom stod och väntade på att han skulle ta ett andetag. men nej, det ska han aldrig mera göra....våran envisa, glada krutfarfar!
har många bra gener från honom kan jag säga. egen företagare och hantverkare han också, tjurskallen jobbade till han var 78 år! (då fick min pappa och hans bröder Tvinga honom att faktiskt bli pensionär). Tog honom några år att lära sig att njuta av att vara ledig! (golvia tittade han givetvis till, varje dag). Nu senaste tiden såg man verkligen att han hade Roligt! Han var så himla glad! Hade just repat sin lägenhet, köpt nya möbler. Dansade med PRO-damerna och hängde på fik med gubbarna. Han Levde verkligen. Därför känns det lite synd att han fick kasta in handduken redan, han var ju som inte riktigt klar.
Men nu tänker jag tänka som en Snorunge, för det BLIR lättare då. Jag tänker mig inte att det var Farfar i kistan, de var bara skalet. Nu är han nånstans där han får träffa alla andra som inte längre finns med oss. Han sitter nog med min lilla Teddy i famnen, enda hunden farfar Riktigt tyckte om. (mina schäfrar var han bara hövlig med för att man måste, men jag hoppas han tittar till dem också).

Samtidigt tänker jag såhär... Det känns helt naturligt. Sjukt konstigt och ledsamt Men naturligt. Realistiskt sett visste vi ju att den här dagen skulle komma. NÅN gång är den första då man förlorar en nära människa och vi i min släkt är sjukt bortskämda, vi har haft ALLA kvar såhär länge. Det är ju guld! Jag fick ge min farfar ett barnbarnsbarn! Hur coolt är inte det? Det är verkligen en bonus.
Flera av mina vänner fattas sina föräldrar, Redan. Det känns Inte naturligt. För är det nångång man behöver sina föräldrar är det nu när man bildar sin egen familj. Kan och vill inte ens föreställa mig.
Förstå mig rätt, jag kan inte tycka synd om mig själv för detta för men Givetvis tänker jag låta mig vara ledsen.

Nu är det jobb resten av veckan så får se om de blir fler uppdates!

Kommentarer
Postat av: Rebban

Man får vara ledsen, det är åxå naturligt.

Kram.

2011-12-19 @ 22:56:07
URL: http://rusubecka.wordpress.com
Postat av: Jessica

Absolut... slänger iväg en signal :)

2012-01-03 @ 21:45:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback