Frisörer???!

Har tänkt ta upp detta ämne eftersom det nog ligger i Mångas intresse att veta... Blir bara fler och fler "ofärdiga" frisörer här i stan. Helt sjukt, många gör halva (om ens det) utbildningar, skiter fullständigt i praktiktiden som nu är på 3000 timmar (ca 2år)och kickar igång egna salonger! Det är skrämmande.
Jag har själv Inget gesällbrev men jag har gjort mina timmar och mer därtill och har högsta betyg i dem flesta frisörkurserna.(jag sög verkligen på fönvågorna!) Har gått utbildning som är godkänd av svenska frisörföretagarna och funderar faktiskt på att gå med där bara för att jag faktiskt Får. (får du självklart inte om du fuskat).

Hör er för ordentligt innan ni sätter er i frisörstolen. Vissa använder sig till och med av färgprodukter från Konsum! Visst är de skrämmande?!


Kommentarer
Postat av: lina

jag är glad att jag sätter mig i din, har ju studerat varenda färglåda + färgkarta och fått en halv utbildning i k-pak ;) Det är ju bra, allt man lär sig kan man ju marknadsföra själv!

2011-11-23 @ 23:40:51
URL: http://nystromlina.blogg.se/
Postat av: Rebban

Vem använder färg från affären??!

2011-11-24 @ 08:28:33
URL: http://rusubecka.wordpress.com
Postat av: Anonym

Jag har också sett en av Gällivares "frisörer" köpa hårfärg från Coop.

2011-11-24 @ 12:28:39
Postat av: Stranger

I slutändan så är det enda viktiga om kunden är nöjd eller ej. Detta visar sig snabbt om denne återvänder till ens salong eller inte. Återvänder alla till Stinas hårcenter?

2011-11-24 @ 16:09:49
Postat av: Linda

Vad innebär ett gesällbrev? Hemskt att klippa utan direkt utbildning men så länge kunden är nöjd... Även en duktig frisör kan ju göra fel eller förstå fel. Sen är ju vissa sådana att dom är missnöjda och säger det inte förrän dom kommer hem.



Jag har blivit grymt nöjd 3 sista gångerna jag har klippt mig :)

2011-11-24 @ 16:23:18
URL: http://Http://cookiedragon.blogg.se
Postat av: Erica

Jag vill då aldrig ens testa en annan frisör för jag är då alltid lika nöjd med dig:)

2011-11-24 @ 18:46:45
Postat av: Lotta

Tycker det är konstigt hur man ens vill/kan öppna en egen salong utan färdig utbildning! Då hade det ju varit enkelt att bli vad man vill :)

2011-11-24 @ 22:56:40
Postat av: Anonym

Jag håller med dig Lotta!!;) ska vi bli något nytt? Tatuerare känns lite uttjatat.. Hudterapeuter kanske?;)

2011-11-24 @ 23:05:35
URL: http://ninniii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback