jobbat lite, men bara lite.

varit och gjort några timmar på jobbet. det Är roligt men helst skulle jag nog vara hemma än helt och hållet, det är alldeles för roligt att vara med min son.

pratade med en annan mor om det här med att få barn... vi hade som både två missat det "jobbiga" med det hela? alltså, visst är det psykiskt påfrestande när dem är minisar och ständigt lite missnöjda och man inte vet vad det är som felar. men annars, att få barn är fasen inte jobbigt! (att Bära barn ska vi däremot inte ens prata om). Jag var nog beredd på att det skulle vara slitigt och tungt och jobbigt för har Bara blivit positivt överaskad hela tiden. Vet inte vad jag hade för bild egentligen men jag är glad att de är en "bra" käftsmäll jag fått iaf :D haha. Det enda som är jobbigt med allt vad barn innebär är att bli MAMMA. Ens egna oro & hjärnspöken. Men det blir bättre och bättre och helt Bra ska det nog aldrig bli för då är man nog inte Mamma längre?:)
Och ja, jag gissar att vi som tycker de är lätt har väl haft Turen att få snälla barn. Jag tror fortfarande att allt blir vad man gör det till.

Över till annat... Vi har bytt datum. Bröllopet blir en vecka tidigare än tänkt.. Insåg efter Stinas fest att jag vill inte gifta mig så sent på dagen som klockan 17, jag vill ju ha så Lång dag som möjligt! Jag har ju bara en sån dag.

Nu har FrökenF anlänt till Sverige i alla fall, i morgon kommer hon till Gällivare. Wiiie! Vi är inte lite taggad här hemma!

Tänkte på en annan sak tidigare... Man har ju många vänner, många bra också. En del som man varit tightare med än andra såklart. Nu när man fått barn och inte är "lika rolig" nå mer så ser man än en gång vilka som hänger kvar. Det är tråkigt att en del av ens föredetta Närmsta vänner inte ens känner ens lilla knodd... Även om man inte gillar ungar eller bryr sig i såna, men de är ju fasen Min knodd. Så ser då jag det med mina närmsta vänners odågor ;)
Jag vet ju att de här vännerna har samvete och alldeles för lite tid för att hinna lägga nån på oss men jag passar Ändå på att beklaga mig, för de är trist.



Kommentarer
Postat av: Lotta

Samma här.. Bara positivt överraskad! Trodde det skulle vara såå jobbigt med en liten och att man aldrig skulle kunna leva som vanligt osv :)

2011-02-28 @ 23:03:16
URL: http://lotttablom.blogg.se/
Postat av: Lina

2011-02-28 @ 23:37:36
Postat av: Lina

vilket datum blir den stora dagen nudå?:) Du vet framförhållningen är på sin plats ;)



När har du tid för förmiddagskaffe och vagnträning?

Du vet, jag är fortfarande rookie.



2011-02-28 @ 23:39:15
URL: http://nystromlina.blogg.se/
Postat av: Jessie

Det är bra när man får höra dom "bra" käftsmällarna.. =) Vem vet med tillräckligt många såna kanske jag oxå "törs" bli mamma =)



Å om man din vän och gillar dig så gillar man Mario oxå.. det är ju en del av dig och en del av livet.. =)



kram kram

2011-03-01 @ 05:17:39
Postat av: Emilia

Har också haft turen att få ett snällt barn, det jag kan tycka är jobbigt nu när hon är större det är att man ska ha ork kvar att leka och busa efter jobb och dagis, mellan städning och matlagning. Det är synd att man inte är miljonär och kan säga upp sig... Jag hoppas vi har tur nu igen och att nästa barn också blir en snällis :) Det allra jobbigaste med att bli mamma är omställningen, inte barnet ;)

2011-03-01 @ 11:04:26
URL: http://emiliiah.blogg.se/
Postat av: ida

hej nina:) kul att hitta till din blogg. jag håller med dej, förstår inte all "skrämselpropaganda" innan man får barn (som man dessuton får höra heeeela tiden när man är gravid! morr) ha det bra!

2011-03-01 @ 12:25:48
Postat av: Lina

Jag menade ju att Mario kommer bossa över Lill Melker ;) Joo vagnpromenad imorgon om det inte stormar!! Skicka länken åt mig om klänningsidan..

2011-03-03 @ 14:30:27
URL: http://nystromlina.blogg.se/
Postat av: Lotta

Tack! Vart supernöjd med bilderna :) Jo hon är glad mest hela dagarna.. Gråter bara när det är nåt som är galet ^^

2011-03-04 @ 18:48:38
URL: http://lotttablom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback