kalasdag

den som funderade verkar inte våga säga det? så snäll är jag inte att jag svarar utan att man namngett sig, tss. :)

idag fyllde min stora grabb år. han fick sig ett marioporträtt hos Tomas. Världens bästa present tycker jag! :) Även om det tydligen är ganska tippat att jag ska ge tatueringar...? Sa åt Svärmor "ska du inte kolla vad Acke har fått av Mario?" Hon suckar o fräser till "jaaa, det är väl en tatuering" och himlar lite med ögonen. Precis som om det skulle vara "barnsligt".
Fast hon var ju tvungen att erkänna att det kommer bli en bra tatuering till slut. . . Hon är tokbra min svärmor, men alla har ju sina sidor.
Min bror var här med sina skötehundar idag. Dem är som pluttiga så det är kul och jag vill ju som sagt att gossen ska få vara med hundar. (dock är han väl ingen favorit hos dem här då han greppade nosen på den ena och drog ordentligt).

Tillbaka till svärmor. Hon tar ju givetvis Mario direkt hon kommer, vilket jag inte tycker är någon större Hit då hon själv är rädd för hundar. SEN fantiserar hon ihop att Mario är röd i ögonen "och titta! han gnuggar sig i ögonen, han är kanske allergisk!"
Onda ögat hon fick då missade nog ingen...
Ändå hajjar hon inte för när mario hostar till lite en timme senare förklarar hon för dem nya gästerna som kommit "han kanske är allergisk, jaaa, de är han nog för de har varit hundar här för en liten stund sen".
Det är uppenbart att hon inte känner mig nog väl än... Hade hon gjort det hade hon hållt käften för alla vet ju att jag skulle kunna köpa en hund bara för att hon inte ska få som hon vill. GIVETVIS inte om Mario nu Skulle vara allergisk. Men de hör till saken att min lilla filur är lite förkyld och trött och har hostat hela dagen så är inte direkt bekymrad för allergier.
Och min svärmor ÄR hur bra som helst, tycker om henne jättemycket men idag retade hon mig!


Här är dagens tårta.. Var svårt att få någon bra bild på dem vita rosorna.

Gjorde egen Sockerpasta... Den var väl inte direkt "lättjobbad" så det rekommenderar jag inte...

Slänger in en bild här med på lillhjärtat i Dagens Outfit.








Kommentarer
Postat av: therese fagerlönn

Fin tårta vännen!!! Du har många bra kreativa sidor. Du jag måste fråga en sak. För exakt tre veckor sedan slingade jag håret och jag är nu i något tråkigt mellan blond beige läge. Det kan också vara fint men jag vill inte vara beige nu. När kan jag slinga mig igen? Vill nuuuu. Kram tg

2011-02-21 @ 22:04:43
Postat av: Emma

vad duktig du är på att göra rosor :)

haha jag sitter och fnissar lite här när jag läser om svärmorn din! kan riktigt känna ditt onda öga där ;)



åh vilken rolig pressent! önskar jag kunde få något liknande av min karl. hehe :)

2011-02-21 @ 22:05:02
URL: http://emmaishemma.blogg.se/
Postat av: Lotta

fin tårta :)



Jo är jobbigt att ha ett "spybarn".. Blir less på att alltid behöva byta kläder ;P Och är jobbigt att aldrig veta om hon spytt upp för mycket eller om hon håller sej mätt ett tag!

2011-02-21 @ 22:43:50
URL: http://lotttablom.blogg.se/
Postat av: Fia

Tänk om man kunnde göra sånna där fina tårtor:)

2011-02-21 @ 23:22:16
Postat av: Therese

Precis som Emma sa så kunde även jag känna ditt onda öga när jag läste ;) Mycket snygg tårta förresten!

2011-02-22 @ 06:41:03
Postat av: Lisa

Fin tårta. Rosorna verkar vara svåra att göra, själv hade jag nog gett upp redan innan jag provat.

Mario var sååå söt på bilden :)

Angående svärmor... Du vet ju att jag också har världens bästa svärmor, men ibland går hon mig verkligen på nerverna. Som du säger, alla har ju sina sidor.

2011-02-22 @ 07:28:41
Postat av: Lotta

Ibland kan jag fundera om Vanessa är allergisk mot hund! Kan nysa massor vissa dagar... Våra släpper ju så kopiöst mycket hår och hon stackarn får ju massa på sej! Vi låter ju hundarna vara så pass nära så är oundvikligt! Plus att dom är liite bortskämda och får vara i soffan ;P Vet inte hur jag hade gjort om hon blivit allergisk.. Hade byggt ett bo åt hundarna på balkongen eller nåt :D

2011-02-22 @ 22:23:38
URL: http://lotttablom.blogg.se/
Postat av: lina

imorrn kommer vi om det är ok för dig & mario=)

2011-02-24 @ 11:43:05
URL: http://nystromlina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback