MARIO

Okej, jag är bra på att haka upp mig på saker och ting. Haha, ja, jag garvar åt mig själv. Var hos Rebban &Peter och spanade in deras lilla underverk, dock var han mest hungrig så fick inte sniffa så länge ;)
Blev prat om namn då våran son heter samma som en Vovve vars ägare var där... (hade ju hunden i åtanke när jag valde namn).
Blev såklart diskutioner om det är vanligt eller inte... Och jag tror ju inte det.
Såklart hakade jag upp mig och var tvungen att gå hem och använda Google och nej. I norrbotten finns 15 Mario. Det ligger inte på Top100 av barnnamn. Finns ca 2000 i Sverige jämfört med William som de ska finnas ca 33000 i sverige så är det ju inte alltför vanligt iaf. Och Nej, det spelar ingen roll om det blir vanligt heller :)

Mario betyder iaf "manlig" tydligen, det visste jag inte men nu vet vi det också. Haha. Och han är en rejäl liten filur min gosse så det passar ju :)

Kommentarer
Postat av: Jessie

Hmmm.... Mario är Mario.. hade varit jätte konstigt om han var en kurt.. Tror man inte tänker på nåt utan när man ser denna lilla person så ser man vad dom heter.. men det är min teori iaf..



kram kram

2011-02-06 @ 05:44:17
URL: http://yessys.bloggplatsen.se
Postat av: Lotta

Jag vet då ingen annan som heter Mario :) Varken på djursidan eller människosidan :P

2011-02-06 @ 19:49:59
URL: http://lotttablom.blogg.se/
Postat av: Johanna

det är ett jätte fint namn! & så delar han ju det med super mario och hur tufft är inte det :)

2011-02-06 @ 20:11:42
URL: http://blogg.johannaboklov.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback