mitt socker är hemma! ;)

i onsdags bar de av. Först upp till Kiruna, Sthlm o sen vidare till Ronneby. Lite spännande var det att se om vi skulle känna igen Kjelle på flygplatsen, men de var inte svårt alls faktiskt.
Kom rätt tidigt hem till uppfödarna, så hade hela em/kvällen att surra och lära känna dem. Helt fantastiska människor. Hade inte tråkigt en sekund och tiden gick nästan för fort.
Rätt häftigt, trots att människorna är ett helt liv äldre så märks det inte. Fick se alla deras vuxna hundar, vad mysigt det var att få goa med stora schäfernallar igen..
Att Kjelle och Elisabeth var precis lika flummiga som jag var nog det bästa. Ja, för jag är ett klantarsel och tappar o spiller de mesta hela tiden och hamnar man hos för fint folk kan de ju kännas liiite obekvämt. :)

Torsdag morgon kl 4 klev vi upp och fick skjuts till flyget. K stod lääänge och tittade efter oss när vi checkade in... Känns väl alltid lite vemodigt. Fast han var noga med att säga att han var Jätteglad att få skicka gossen till mig och att han helt och fullt tror på att jag kommer fixa att få en bra hund av bråkstaken. Det känns ju helt suvärent. Speciellt när han är min nya idol, jisses vad jag kommer lära mig mycket av den karln. Kunde inte drömma om att han var så kunnig som han är; Docent i hundbeteende. Enda i sverige dessutom.
Jag känner mig helt nöjd med uppfödare och hund såklart, fast vovven brukar ju fastna i hjärtat hur som ;)


Kommentarer
Postat av: lina

åh vad kul allting verkar :) verkar också som om du verkligen har hittat rätt hund! :) ang glöggen så är den supergod! Du måste prova den. Hoppas allt är bra med er. KRaaam

2009-12-07 @ 16:03:56
URL: http://nystromlina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback