hopplöst...

igår var ingen bra kväll, magen var hemsk emot mig. Ok skyll själv, tog en skinkmacka, men faaan också jag vill ju också kunna äta som vanligt folk. Så fan för er som "bantar" och struntar i att äta, ät mat när ni kan för de är hemskt att vara utan. I grund och botten tror jag själv att mina magproblem kommer från sånt, dåliga matvanor, dåliga rutiner, äter när jag hinner... "ops, jag har glömt att äta o bara druckit kaffe en hel dag"... även om jag nu är ganska Gammal, trots allt hela 24 år så känns de lite tidigt för så här trasig mage, så jag tycker man ska ta de som en varningsklocka. Det är Inte kul att vara sjukskriven. Urs, urs, urs.

Så iaf, igår hade jag en såndär dag som jag inte tyckte de fanns nå utvägar på nått, "urs va synd om mig"... faan jag kommer aldrig bli frisk. Blablabla.

Vaknade i morse, ringde kirurgmott om mina provsvar men fick inte ut nå vettigt av flummet som svarade... Mina mediciner dem skrivit ut åt mig gör bara att jag mår sämre så sväljer inte ett piller till.

Men fick tillbaka lite jävlaranamma i mig iaf, om sjukan skiter i mig får jag väl lösa det på bästa sätt själv. Jag vägrar vara sjuk nå mer, nu måste det hända något. Messade lite med underbara M, som jag vet har klurat mycket på mig och är världens hjälpsammaste och sa att nu kommer jag och handlar allt som kan tänkas (hälsokost). Nu testar jag vad som helst, det kan helt enkelt inte bli värre.Jag tror faktiskt mycket på naturpreparat, de kan säkerligen hjälpa mycket mer än de läkarna ger mig för att gå hem och vara tyst ett tag.
Så sa hon också; kom ihåg att göra saker och vara med dem som gör dig glad.
Fick en riktigt bra kväll, överaskningskalas åt våran Catja som blev så rörd att hon grät. Då är det verkligen värt att lägga energi och planera och fixa, för de räcker som tack när man ser att det uppskattas på riktigt. Finns ju inge roligare än att göra människor glada! :)

Insåg just att de är nov... hm, få se. Blev egen företagare i nov. Men var de 2 el 3 år sen? Neeej, måste ju vara två år sen.... Eller hur?!? Var tvungen och plocka fram min F-skattsedel. 8/11 firar jag TRE år som egen företagare. Hojja, jag börjar bli stor jag också.

Glad kväll idag...Skönt. Fast ont i magen. Fikade ju min egen jäkla paj, men var tvungen.

Nu ska jag varva ner och vänta in Scrubs. I morgon kommer Elsapigan. Myyys.


Kommentarer
Postat av: Rebban

Ja verkligen! ;) Kram!

2009-11-04 @ 23:59:17
Postat av: Anonym

Jag tycker du ska prova Gaviscon tuggtabletter mot magont finns receptfritt på apoteket. funkade för mitt stressmagonda, värt att prova det har inga biverkningar.

2009-11-05 @ 11:11:09
Postat av: Lotta

Men nångång måste dom ju ta reda på vad som är felet... Aja ingen har påstått att läkare i Gällivare är speciellt smarta :P



Fan 3 år... Det var ett tag! Roligt :)

2009-11-05 @ 22:49:54
URL: http://lotttablom.blogg.se/
Postat av: Nattiz

älska kaffe :D

2009-11-05 @ 22:57:23
URL: http://nnattiz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback