sömntutor...

mina grabbar sover i vanlig ordning såhär på morgonen. Själv klev jag upp efter lillis käkat nu vid halv nio då jag kom på att de kommer hsb gubbar hit vid tio. har ingen lust att ligga och fläka med min enorma gravid-röv när de kommer då jag brukar kunna slänga av mig täcket när jag somnat.
Bara skönt med min egen tid på morgon, de är ju som en helig stund för mig de här med morgonkaffet ;)

Igår var vi ute och flängde, först några timmar hos svärföräldrarna och sen vidare till mina päron som hade Mario-längtan efter några dagar utan fisen.

Nu har MIN hund fått ett nytt hem. De är delade tankar om det kan jag säga. Bad henne skicka bilder på honom så jag fick se hur han har vuxit. Det var ju kanske ingen hit, började storböla "Det är ju MIN hund, jag åker och hämtar honom!"
Men jag har faktiskt lärt mig att tänka med hjärnan och inte med hjärtat. Jag vill ha en hund att ta på utställning och tävlingsbanan, det vet jag ju. Ska jag ha en som man bara kan träna "för att de är kul" och som inte är värt att meritera så kommer jag inte ha någon pepp att verkligen satsa. Då blir de orättvist mot hunden.
Sen var Hirax verkligen speciell, världens bästa mentalitet. Till och med min uppfödare som är docent i hundbeteende och har jobbat med hundratals hundar var såld, "han är lätt en av dem 5 bästa hundar jag träffat". Karln är ca 70 år och har jobbat med hundar hela livet så det säger ju inte lite. Nå, jag får glädja mig med att jag lärde mig massor av Hirre, för han var verkligen ingen lätt hund att ta ner på jorden heller. Alldeles för smart för att ge sig i första taget.

Nej, nu ska jag försöka få upp min karl.

Hare bra hej.

Kommentarer
Postat av: Anonym

hihi jag hade också glömt bort dom där hsbgubbarna. När dom plingade på min dörr imorse fattade jag ingenting;) Skönt att dom hittat ett hem åt din gosse. men förstår att det samtidigt är lite jobbigt:/

Kul det var att träffa dig och din lilla familj :) Och Mario var ju så grymt söt... och snäll med mig;)

puss

2010-08-30 @ 15:34:33
URL: http://sannnan.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jobbigt med vovven :/ Men skönt att han hittade ett hem till slut :)

2010-08-30 @ 20:04:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback