nedräkningar...

ja, idag går vi in i vecka 38+0... alltså mindre än två veckor till BF. Hur töntigt de än låter så känns det långt borta. Speciellt nu när folk pratar om ryssvärme, yuck! jag har riktigt njutit dem här kalla höstliknande dagarna. Till och med jag har kunnat vara ute bland folk utan att förvandlas till en enda stor svettloska.

Typiskt varmt idag när lilltokan fyller år också.
Iaf, den här graviditet har varit otroligt nyttig på sätt och vis. Fan vad jag är imponerad av alla mina vänner som fixat det så bra och utan gnäll. Tänker nu då speciellt på Eggby som dessutom gjort de Två gånger.
Jag kunde aldrig drömma om att de skulle vara såhär. Kan ju bero på att min egen mamma är en stålkvinna utan dess like som alltid har påpekat att de Är ingen sjukdom att vara gravid & har farit fram som en dåre tills ungarna har ploppat ut fast hon dragit på sig 30kgs övervikt.

Nästa nedräkning är lite lättare... 2 dagar kvar för min kära sambo tills han har semester. Känns Så skönt att få sällskap här hemma. Nämner inte honom alltför ofta här på bloggen överhuvudtaget men måste säga att han är Guld värd som försöker ta hand om en tjurig tjockis som ändå "kan själv" hela tiden.

I natt har varit den värsta natten på hela dessa nio månader... skojjar inte. Riktigt panik... Slutade med promenad efter många timmars sovförsök för att få bort allt krypande i kroppen.
Var så trött, så trött så trodde jag skulle tippa ståendes men så fort jag la mig började de krypa överallt...
Nå har inte sovit som folk på alldeles för många veckor och då kan de väl bli såhär...
De är absolut inte så att jag inte ids höra av mig till folk, jag skulle verkligen vilja orka men som de är nu vill jag bara dra täcker över huvet o gömma mig för jag vill verkligen inte smitta folk med min negativa energi.
Jag skriver inte för att gnälla eller för att nån ska tycka synd om mig, för de är verkligen inte synd om mig. Skriver mest för att folk ska veta varför jag är så förbannat osocial med Alla så ingen behöver känna sig träffad för att jag inte hörs av.

Nej nu ska jag väl fundera på att ta mig i duschen eller ta lillgossen Elton på en prom...

Kommentarer
Postat av: Lotta

Åhh spännande.. Nog ska du se att 2 veckor går fort :)

2010-07-28 @ 13:08:17
URL: http://lotttablom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback