utvecklingsperiod.

mitt "mönsterbarn" är inte lika lättsövd just nu, vill inte alls somna i egen säng på dagarna. skulle tro att de är en utvecklingsperiod som vanligt. eller tro och tro... det händer hur mycket som helst för honom hela tiden. han blir mindre och mindre "bebis" varje dag. han har börjat typ krypa. vet inte riktigt vad man ska kalla hans " stil" att ta sig fram, någon form av kryp.. men han verkar ändå inte vara så noga i hur han tar sig framåt för Klättra ser ut att bli hans stora nöje :( huuvva ligen! :)

i måndags var jag, lina & linda och fikade på nya caféet här. En kund från salongen kom och pratade me mig och linda. Tittade först ner i Lindas vagn "jaha de blev en pojke här.. pluttinuttdutt (ni vet)" sen vidare till min vagn och sa nått i stil me att jag skulle haft en flicka. nej, jag har också en kille förklarar jag. "neeeej, fick du också en pojke? jaja, men nästa gång får ni säkert flickor!". WHAT?!!!

Trevlig och service-uppfostrad som man är säger jag bara bestämt att jag behöver minsann ingen flicka, såklart med ett leende.

Men får verkligen aldrig sluta förvånad över hur DUM I HUVET människor är. Denna kvinna är Gammal och har garanterat barn och kanske barnbarn själv. Hon kanske inte menade som det lät men vi tolkade det allihopa på samma sätt i alla fall.

Hade playdate igår igen, ingen av ungarna var speciellt glad men de är kul att träffas ändå. Min lilla snålis blev tokarg på Melvin igen då Melvin hittat hans tutte på golvet o satt den i munnen :D Haha, jag gillar ändå att han har humör. (vilket jag själv lär för smaka på också:D)

Har inte riktigt ro att sitta och blogga då jag måste springa efter min lilla tok och ta lös honom från elkablar och liknande. Ett tips till er andra, barnsäkra det ni ska FÖRE det behövs. kan nog vara skönt att ha de klart ;)

Slänger in en bild på bustrollet i rumsavdelaren.





Kommentarer
Postat av: Lotta

Fy fan vilka människor det finns!

2011-04-06 @ 17:04:18
URL: http://lotttablom.blogg.se/
Postat av: emma

men fyfan! precis som att ni inte skulle vilja ha pojkar? man slutar aldrig förvånas som sagt!



vad roligt att han har börjat ta sig fram token :) fast som sagt lite jobbigt också! hehe. william han tar det lugnt han än. han lär nog inte ha gjort många knop innan han fyller ett!

2011-04-06 @ 19:33:23
URL: http://emmaishemma.blogg.se/
Postat av: lina

Hehe, var ju en korkad kommentar av den gamle tanten! Nåväl, då vet vi ju hur hon själv har tänkt:)



Alltså charmknutten i lådan! Så söt.

2011-04-06 @ 21:51:13
URL: http://nystromlina.blogg.se/
Postat av: Lisa

Jag känner igen den där kommentaren. Min farmor tycker att vi måste skaffa en till så "hon får en flicka". Jag tror att hon på riktigt blev besviken när det visade sig att även mitt andra barn var en pojke! Det verkar vara den generationen. Men korkat är det ju!

Ibland behöver man knappt barnsäkra. Med Emre behövde vi barnsäkra allt och hålla stenkoll på honom hela tiden. Men med Leo har det inte alls varit så mycket som vi behövt säkra. Emre var också en riktig klätterapa, men nu märker jag vilken balans och kroppskontroll han har. Så han har verkligen haft nytta av sitt klättrande.

2011-04-07 @ 07:06:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback