Sluut morsa..

Inte för att dagen varit jobbig alls, märkte bara nu när jag stannade upp att kroppen faktiskt är helt färdig. Skönt, då somnar man fort sen!

Satt och bläddrade i böcker med mitt lilla barn ( fasen, han är ingen bebis nå mer). Han pekade och sa hur många ord som helst. Alltså ord till rätt bilder. Jisses vad allt händer fort! De var som att han sugit på karamellen ett tag och man såg hur nöjd han var över att visa vad han kunde. Han kändes helt plötsligt så Stor! Även om de ploppar nya ord hela tiden under dagarna.

Pratade med lina om de här med när de börjar gå. Försöker verkligen tänka tillbaka och minnas om de kändes jobbigt och att han skulle göra illa sig osv men jag tror fasen inte det. Måste hålla med om vad flera mammor sagt åt mig; allt blir lättare och barnen blir bara mer och mer nöjd ju mer dem utvecklas. Även om dem slår sig lite mer.
Just nu är vi verkligen inne i Klätterstadiet. Ja, jag håller andan några gånger om dagen när Mario hittat nya höjder att bestiga men nöjd är han. Får helt enkelt vara ännu mera på min vakt medans detta ännu är nytt och roligt. Det går väl över snart!;) (och han får ju mera vett kanske?)




Lite hår då. K pak färgerna fortsätter att hålla måttet. Gjorde två sjukt snygga röda förra veckan, riktigt intensiva och väldigt jämna och fina i färgen. Åtminstone den ena ska jag försöka få in i bloggen.
En mörkarefärgning på en blondin, blev också kanon. Verkar ha satt sig den också, har inte mattats av trots några tvättar och de brukar ju bli blaskigt Direkt utan färgbomber.
Jaa.. Nu har jag hunnit testa det mesta i färgserien och jag är nöjd! Riktigt nöjd. Ändå vet jag att inte alla mina färgkunder använder joicos schampon/balsam och det ser ju jag som ett måste för att färgen ska hålla som Bäst. Fast de verkar ju gå ändå och jag förstår att inte alla kan(vill) sätta hårvård högst upp på priolistan ;)
Men med dessa utländska sidor har ju dem flesta råd med det iaf.

Nu ska jag gå och kasta lite färg i barret för ljus utväxt är fasen inte Ok. Mario slocknade på 1 minut ikväll, friskluftens förtjänst!;) längtar tills småkompisarna också kan hänga med oss ute!! Fast vid de laget är väl inte jag hemma längre :/


Kommentarer
Postat av: emma

åh vad jag vill träffa er snart igen! vi måste ringas i morgon och fixa så det händer! :)



det är så himla kul nu när dom blir så stor och malliga över att man förstår vad dom säger osv :)



och vad kul att du är så nöjd med färgerna! är ju inte ofta man gillar en hel serie :)



jag ska verkligen försöka komma ihåg att ringa dig i morgon! :)

2011-11-07 @ 22:35:02
URL: http://emmaishemma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback