det ser lite ljusare ut!

puh, idag var dag 5 med sjuka. Kan säga att jag är en grönsak. Trodde det var magsjuka, det kanske de var till en början men jag tvivlar. Tror kräkningarna kommer från virusinfektionen min lilleman har.
Har iaf hunnit testa nya privata vårdcentralen; Adviva. Tror Mario var en av dem första patienterna där. Och vilken bra läkare, MAMMA gillar. Han lyssnade och tog på allvar och resonerade inte med mig som om jag vore en hypokondrisk idiot.
Iaf fick vi konstaterat att gossen har riktigt ont och verkligen anledning att vara tjurig. Blåsor i hela svalget och gommen. Vem fasen skulle vilja äta då? Eller ens dricka för den delen?
Haft feber 4 dagar, idag var första dagen med tempen var under 38. Såå senaste 5 dagarna har bestått av att mata i min son vätska, med TEsked. Jisses, som ni vet ska man ha i dem ca 5 dl vätska per dygn. Det blir NÅGRA teskedar. Sen känns de ju som att man gärna skulle få i dem någon cl extra då febern också torkar ut kroppen.
Sånahär dagar (&nätter) blir man verkligen en grönis, det handlar liksom om "överlevnad". Man bjuder på allt som bara kan tänkas smaka bra. Finns nog ingenting i vätskeväg inkl glassväg kvar att prova nu.
Måste bara tillägga att jag är Enormt tacksam över guldklimparna som kommer och underlättar för den oroliga morsan. Jisses vad skönt det är att bara andas tio minuter medans någon annan försöker truga i gossen nånting. Tillslut har man som inte ens ork att lirka längre. Mommo & Moffa är ju fantastiska. Erica och Therese också. Jag är bortskämd med mitt underbara nätverk! Men det är så uppskattat! (speciellt då jag varit ensamstående)
Hahaha, måste bara berätta. Det var faktiskt roligt, läkaren frågade mig när jag pratade med honom
"-Har du jobbat med barn eller har du flera??" "-Vaaa? Neej gud det är första!"
"-Jasså, du verkar ju veta vad du pratar om..."
& ja, det gör jag ju. det som är viktigt lär man ju sig (trots googleförbud än) snabbt. Det roliga med det är ju att för 1 år sen bara hade jag ju verkligen noll koll på något. Nu försöker jag bara tänka väldigt Realistiskt (de Är svårt med ens eget barn ibland) och det som inte dödar, de härdar. Nu har vi snart förstärkt immunförsvaret massor med detta äckliga virus.
Nu håller vi tummar & tår för en natt med Sömn och en Glad kille i morgon!

Kommentarer
Postat av: Sara

Oj det där lät ju verkligen inge bra alls, stackarn!! Hoppas han kryar på sig nu!

2011-10-05 @ 22:26:10
URL: http://karas.blogg.se/
Postat av: Lotta

Hojja, lillstackaren :/ Hoppas han kryar på sej foort nu! Ge han en "Krya på dej-Kram" från mej och Vanessa :)

2011-10-05 @ 23:33:22
URL: http://lotttablom.blogg.se/
Postat av: emma

huvva, jag lider verkligen med er! det är inge roligt när ens lillis är sjuk. är verkligen allt livet handlar om de dagarna att få i dom de där teskedarna! som du säger är man en grönsak. hoppas han får bli frisk snart lillen! tur ni har folk som hjälper er! :)

2011-10-06 @ 22:09:08
URL: http://emmaishemma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback