Natt-Hat!

hahaha, kan inte låta bli att skriva några rader om detta... Min karl, som så många andras snarkar och smaskar och tuggar och fan vet allt när han sover. Detta kan reta sönder mig! Haha. Alla som varit med ett tag vet hur töntigt känslig jag är för alla dessa ljud som folk gör ifrån sig när de äter eller sover. Tycker i alla fall det är lustigt HUR arg och irriterad man kan bli, bara för att de är natt och man är trött. Nu när man har barn är ju sömnen viktigare än någonsin för man utnyttjar ju verkligen energin man har till fullo!
Nå, nog om det.

Min fina farmor blev 80 år idag. Coolt, hon är fortfarande superfräsch och hänger med i tiden. Tonar alltid håret, målar sig och klär sig fint. Hon är verkligen en skön människa som alltid skämtar eller har nån vass kommentar på lager.
Nya brillorna var presenten från oss!

Annars har helgen varit skön. Gav lillis vaccinet på fredag så han har varit lite småkinkig igår. Vikten var 10,4 och 76 cm lång.
Det är så kul och se hur glad han blir nu när de kommer folk till oss. Han ska verkligen visa upp sina "roligaste" sidor och far fram som den lilla tokunge han är.
Fast måste säga att jag tycker hans "pyssliga" sida också är söt, när han far omkring och sköter om sina gossedjur(vovvar); ger dem vatten (visserligen från pipmuggen), hundben och tutte.
Jag har ju ingen aning om hur acke var när han var liten (annat än Världens snällaste o lättaste) men jag var också tokig i mina gossedjur och trodde i stort sett att dem levde. Fast egentligen var dem väl bara substitut tills jag fick riktiga djur. Vilket jag vill att Mario också ska få nu.
Så, jag vill ha en vuxen Schäfer! Så vet ni någon, säg till!

Blir fullt upp den här veckan. Jobb och kurs! Det är fredagen som är oplanerad hittills och så får den gärna fortsätta vara. Lär ju föresten behöva packa då för på lördag rullar vi ner till Umeå! Vad jag längtar!
Nej, nu ska jag forsätta låtsasshoppa! Go natt!



Kommentarer
Postat av: Anonym

P satt och kollade på några schäfrar, han är som sugen på en sån själv.. Det skulle vara skoj med vovve, men det är ju det där med tid.

Hoppas ni hittar en hund! :)

2011-09-26 @ 08:13:32
URL: http://rusubecka.wordpress.com
Postat av: Anonym

P satt och kollade på några schäfrar, han är som sugen på en sån själv.. Det skulle vara skoj med vovve, men det är ju det där med tid.

Hoppas ni hittar en hund! :)

2011-09-26 @ 08:18:59
URL: http://rusubecka.wordpress.com
Postat av: Soffi

De där med snark, läten, smask å liknande minns jag från vår tidiga ungdom ;)

2011-09-26 @ 17:07:55
Postat av: Linda

Jag vet en vuxen vit herdehund här i stan som är till salu. En hane. Van vid barn är den också. Barn har ut så mkt av hundar, mer och mer ju äldre dom blir.

2011-10-11 @ 23:46:12
URL: http://cookiedragon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback